V dnešní době je Nemiroff Ukrainian Vodka Company vedoucí společností mezi legálními výrobky lihovin na Ukrajině. Nemiroff je zároveň unikátní značka vyvážející své výrobky do více než 50 zemí světa. A konečně, Nemiroff je mezinárodní značka, která poprvé v historii Mezinárodního klubu milionářů (Velká Británie) byla dva roky po sobě (podle výsledků v letech 2003 a 2004) vyhlášena Mezinárodní nejrychleji rostoucí značkou alkoholu, s mírou růstu 42 % a 45 %.
Mezi mužskou populací Ukrajiny a převážné většiny zemí, kam jsou naše výrobky vyváženy, můžete sotva najít jedinou osobu, která nikdy neslyšela o naší obchodní značce. Podobně stěží najdete někoho, kdo nápoje Nemiroff vyzkoušel a nebyl spokojen. Rychlý růst potu obdivovatelů našich výrobků na Ukrajině i v zahraničí je dalším důkazem naší vysoké kvality.Nejkomplexnější práce na rozvoji společnosti a udržení vysoké kvality umožnila naší obchodní značce získat si prestižní postavení a respekt mezi spotřebiteli. Náš úspěch samozřejmě nepřišel z čistého nebe. Likéry dobré kvality byly vždy na Ukrajině ceněny. O tom je možno najít četné zmínky v literatuře (např. „Eneida“ od Ivana Kotljarevského, „Večery na vesničce nedaleko Dikaňky“ od Nikolaje Gogola). Navíc mnoho historických postav mělo jména spojená s alkoholem, např. Severin Nalivajko, Bogdan Chmelnicky.
To vše přispělo k bohaté „stolní“ kultuře na Ukrajině. Částečně to bylo typické i pro oblast Vinnycja. Obecně se věří, že název značky je založen na jméně vlastníka. Ve skutečnosti historie společnosti Nemiroff začala v malém městě Nemyriv poblíž Vinnycje, v srdci ukrajinského regionu Podillja, mezi křišťálově čistými jezery, vysokými kopci a zlatými poli. Bohatá půda a dobré klima přilákaly do oblasti Skythy. Ve středověku byl Nemyriv centrem společenského a kulturního života. Například rezidenci zde mělo šest z ukrajinských hejtmanů.
První písemný záznam o „šumivé vodce“ Nemyriv se datuje do roku 1752. Není divu, protože statek vyráběl svou vlastní vodku a hořké likéry pro použití v pánově domě. A tyto nápoje byly vskutku pozoruhodné; mnohé z nich byly vyráběny podle abecedy – od anýzu a břízy, přes třešně až po zefírovou květinu.
Uprostřed 19. století Nemyriv dostal vlastníka v osobě hraběte Boleslawa Potockého, potomka staré šlechtické rodiny. Jeho dcera Maria se vdala za hraběte Grigorije Stroganova, člena další slavné a pohádkově bohaté rodiny. Jako věno Maria dostala otcův majetek v Nemyrivu a město získalo nové vlastníky. V roce 1872 hrabě Grigorij Stroganov otevřel v Nemyrivu lihovar, který byl největší v oblasti Podillja.
Jeho dcera, hraběnka Maria Ščerbatova pokračovala ve firmě, kterou otevřel její otec. Byl to její promyšlený a vyrovnaný přístup k obchodu, co položilo základy vedení společnosti, které společnost Nemiroff využívá dodnes: konstantně vysoké požadavky na kvalitu výrobků, zaměstnávání těch nejlepších specialistů a včasná modernizace zařízení. Některé předměty, které hraběnka koupila před celým stoletím – například nýtované kádě na alkohol – se stále používají a jsou živým důkazem jejich jedinečné kvality.
Na začátku 20. století byl prvotřídní alkohol destilovaný v Nemyrivu dodáván nejen do blízkých měst, ale rovněž do Oděsy a Kamjanets-Podilskuj pro účely vývozu do zahraničí. V roce 1920 bylo bývalé sídlo hraběcího rodu Ščerbatovů znárodněno na základě nařízení Rady lidových komisařů, ale lihovar Nemyriv nadále zůstal v provozu a stal se standardem jakosti a stability chuti.
„Získám bohatství pro svou zemi a dobré jméno pro sebe“ – toto je několik století staré motto rodiny Stroganov. Činnosti společnosti Nemiroff tomu daly nový smysl, protože v dnešní době její výrobky představují standard vysoké kvality, spolehlivosti a stability.
Historie společnosti začala před 133 lety a pracovalo zde již několik generací výrobců vodky za účelem dosažení dokonalosti v receptech na nápoje, výrobních technologiích a prodeji.
1872 — Hrabě Grigorij Stroganov otevírá lihovar v malém městě Nemyriv poblíž Vinnycje.
1885 — Dcera Grigorije Stroganova, hraběnka Maria Ščerbatova, rozená Stroganova, pokračuje ve firmě svého otce.
1920 — lihovar je znárodněn na základě nařízení Rady lidových komisařů; i přes tuto změnu lihovar nadále pokračuje v udržování tradic vysoce kvalitní výroby.
1992 — v Nemyrivu je založen podnik se společnou majetkovou účastí pro výrobu likéru. Jeho investoři jsou zástupci obchodních kruhů z Velké Británie, Německa a USA.
1994 — lihovar Nemyriv vyrábí svou první várku výrobků určených pro vývoz; jsou připraveny první návrhy loga ТМ Nemiroff.
1997 — nový tým vrcholových manažerů vytvořil novou obchodní značku Nemiroff; Stepan Karlovič Glus, ředitel lihovaru Nemyriv a prvotřídní odborníci s 35letými zkušenostmi začínají pracovat na originálních receptech pro ТМ Nemiroff.
1998 — začíná výroba první vodky podle originálního receptu Nemiroff – Nemiroff Original; byl vytvořen systém distribuce (obchodní pobočky byly otevřeny v městech s počtem obyvatel vyšším než jeden milion: Dněpropetrovsk, Doněck, Kyjev, Oděsa a Charkov); skladba sortimentu byla rozšířena o Nemiroff Med a paprika (jedinečná vodka, která se stala „vizitkou“ Ukrajiny) a Nemiroff Premium (a speciální vodka v segmentu luxusní třídy).
2002 — podle výsledků tohoto roku se společnost Nemiroff, jediná skutečně národní značka, dostala na 33. místo v Mezinárodním klubu milionářů (Velká Británie), který sdružuje značky alkoholu s objemem prodeje překračujícím jeden milion beden; v prosinci byl v Moskvě, Rusko zaregistrován Obchodní dům Nemiroff.
2003 — na trh byly uvedeny tři nové výrobky: Nemiroff Žito a med (rozšíření řady „barevné“ vodky), Nemiroff Light a Nemiroff Lex (hlavní představitel luxusního segmentu).
2004 — 29. února bylo spuštěno druhé výrobní zařízení společnosti s technickou kapacitou, která nemá v Evropě žádnou konkurenci; byla zahájena výroba koktejlů TM SPY s nízkým obsahem alkoholu; podle výsledků roku 2003 byla společnost Nemiroff prohlášena za nejrychleji rostoucí značku světa.
2005 — na trh byla uvedena nová „chutná“ vodky, Nemiroff Březové pupeny; společnost Nemiroff se stala prvním ukrajinským členem nejuznávanější Mezinárodní asociace barmanů (IBA); podle výsledků v roce 2004 byla společnost Nemiroff podruhé v řadě vyhlášena nejrychleji rostoucí značkou na světě; poprvé v historii soutěže Eurovision Song Contest se společnost Nemiroff stala jejím mezinárodním sponzorem.
Ušlechtilá chuť koňaku. Jemné tóny kyselé brusinky ručně sbírané v dalekých bažinách na Sibiři spolu...