Stejně jako je Milán Mekkou módy a designu, je milánský likér Campari symbolem sofistikovaného stylu plného nevšedních zážitků. Od svého vzniku si Campari přitom vydobylo pozici ikony a symbolu Milána. Opera, swing, rock, elektronická hudba – styly se mění, ale Campari zůstává na scéně stále.
Značka Campari se zrodila před více než 150 lety ve městě Novara poblíž italského Milána. Své jméno jí dal zakladatel továrny na likéry Gaspare Campari. Ve svých počátcích byl ale tento hořký žaludeční likér pojmenován jako Bitter uso Olanda. Receptura likéru zůstává od svého vzniku stále stejná a její tajemství je přísně střeženo. Mnoho lidí se pokoušelo rozpoznat všechny jeho složky, někteří říkají, že jich objevili 20, jiní tvrdí, že jich je více než 60. Na světě v současnosti existují pouze dva lidé, kteří znají její tajemství.
Koncem šedesátých let 19. století se Gaspare Campari stěhuje i se svojí rodinou do Milána, kde v proslulé Galerii Viktora Emanuela II. otevírá dnes již legendární podnik Caffé Campari. Do této doby spadá vznik také prvního koktejlu s Campari. Drink je poprvé servírován právě v Caffé Campari a obsahuje kromě Campari také turínský vermut, proto jeho původní název zněl Milano-Torrino podle měst, odkud jednotlivé složky pocházely. Mnohem známější je dnes ale drink pod svým současným názvem Americano. Je to také první drink, který si objednal James Bond v první knize Iana Fleminga Casino Royal. Dalším proslulým drinkem je Negroni, za jehož vznikem stojí příběh italského hraběte Camilla Negroniho. Při popíjení svého oblíbeného Americana poprosil barmana, aby do něj místo sody dal gin. Ten pak kromě ginu přidal i plátek pomeranče a nový drink byl na světě.
Hořké likéry (tzv. bittery), mezi které Campari patří, jsou známy svým pozitivním vlivem na trávení. Jistou revolucí byla pouze změna v době požití – místo po jídle se Campari podávalo před ním. Výsledkem je nová lidová tradice v užívání aperitivů pro povzbuzení chuti k jídlu. Na konci 19. století se tento zvyk rozšiřuje z Itálie a Francie do celé Evropy. Pití aperitivu se stává sociální zvyklostí a skvělým důvodem pro setkání s přáteli.
Vůbec první reklama na Campari se objevuje v roce 1880 v tehdejších novinách Corriere della Serra. V této době se také rodí tradice stylových reklamních plakátů Campari. První plakát pro Campari vytvořil G. Mora a zachycuje na něm kosmopolitní životní styl doby zvané Belle Epoque. Nedlouho poté vzniká v atelieru malíře Cesare Talloneho první kalendář Campari, který zobrazuje krásné a svůdné ženy své doby. Tuto tradici drží Campari i v současnosti a posledními tvářemi tohoto prestižního kalendáře jsou známé herecké hvězdy jako Milla Jovovich, Jessica Alba, Salma Hayek, Eva Mendes nebo Penélope Cruz. Campari se přitom od svého vzniku spojuje s řadou umělců, kteří pro něj vytváří typické plakáty, jež se pro řadu lidí staly předmětem sběratelské vášně. Za vizuální stránkou značky stál i Fortunato Depero, italský futuristický malíř, sochař a grafický designer. Ten je také autorem ikonické lahve Campari Soda, která byla prvním míchaným drinkem prodávaným v lahvi. Ambasadorem značky byli v minulosti oscaroví herci Humphrey Bogart či David Niven. Reklamní spot pro Campari natočil i legendární italský režisér Federico Fellini.
Nápoj se sice nemění, jeho lahev však ano. Slavný erb rodiny Campari se na lahvi objevuje v roce 1888. Likér však stále nenese typické logo Campari. To se objevuje až v roce 1912. Aby předešel neoprávněným úpravám a zaručil autenticitu likéru, ukončuje Davide Campari na začátku třicátých let prodej Campari v sudech. Campari se od té doby dá pořídit již výhradně v lahvích. Poslední z několika proměn prochází lahev Campari v letošním roce. Výsledkem je módní a stylový design. Lahev se může pochlubit delším krkem, elegantními rameny a pasem. Působí sofistikovaným dojmem jak na polici, tak v ruce. Prémiové sklo s embosovaným logem podtrhuje exkluzivitu značky. Zmenšená etiketa dává vyniknout likéru uvnitř lahve a zároveň citlivě modernizuje logo Campari a přidává mu tak rafinovaný moderní nádech, který dává vyniknout textu a živějšímu podání barev.
Změna lahve je další kapitolou v procesu modernizace této prémiové značky s cílem zachovat její vizuální ikoničnost. Lahev dostala nový tvar, etiketu a embosované logo, které podtrhuje decentní eleganci nejznámějšího červeného likéru na světě.
Redesignu lahve Campari se ujala světoznámá londýnská agentura Claessens International, která má mimo jiné na svědomí i redesign lahve Cinzana z roku 2010. Při vytváření nového vzhledu bylo důležité, aby byla charismatičnost a vášeň značky přenesena bez úhony do současného stylu. Výsledkem je módní a stylový design. Ten se může pochlubit delším krkem, elegantními rameny a pasem. Lahev působí sofistikovaným dojmem jak na polici, tak v ruce. Prémiové sklo s embosovaným logem podtrhuje exkluzivitu značky. Zmenšená etiketa dává vyniknout likéru uvnitř lahve a zároveň citlivě modernizuje logo Campari a přidává mu tak rafinovaný moderní nádech, který dává vyniknout textu a živějšímu podání barev. Od vzniku Campari v roce 1860, se značka vždy snažila využívat při komunikaci grafický jazyk a styl daného období. Sledovala trendy a postupně si vytvářela obraz módní ikony. Opera, swing, rock, elektronická hudba – styly se mění, ale Campari zůstává na scéně stále.
„S novým stylovým designem upevňuje Campari svou pozici ikony Itálie,”říká Andrea Conzonato, vedoucí marketingového oddělení Gruppo Campari a dodává: „Nová tvář značky působí sebevědomě, což jde ruku v ruce s tím, co je třeba mít k tomu být symbolem stylu a elegance.“
oficiální stránky značky :
Rok založení:1919 Aperol se vyrábí louhováním hořčice, rebarbory, výtažků z pomerančů, aromatický...
Rok založení:1919 Aperol se vyrábí louhováním hořčice, rebarbory, výtažků z pomerančů, aromatický...
Rok založení:1919 Aperol se vyrábí louhováním hořčice, rebarbory, výtažků z pomerančů, aromatický...
Italská radost ze života v praktickém balení, to je dokonale namíchaný Aperol Spritz. Aperol Spritz...
Unikátnost, stylovost a nezaměnitelná červená barva jsou synonymem pro značku, k jejímž představit...
Ani bitter, ani likér... prostě Campari. Právem se říká, že bez Campari není bar. Dobře se hodí do...
Ani bitter, ani likér... prostě Campari. Právem se říká, že bez Campari není bar. Dobře se hodí do...
Unikátnost, stylovost a nezaměnitelná červená barva jsou synonymem pro značku, k jejímž představit...
Unikátnost, stylovost a nezaměnitelná červená barva jsou synonymem pro značku, k jejímž představit...
Unikátnost, stylovost a nezaměnitelná červená barva jsou synonymem pro značku, k jejímž představit...
Unikátnost, stylovost a nezaměnitelná červená barva jsou synonymem pro značku, k jejímž představit...
Ani bitter, ani likér... prostě Campari. Právem se říká, že bez Campari není bar. Dobře se hodí do...
Unikátnost, stylovost a nezaměnitelná červená barva jsou synonymem pro značku, k jejímž představit...
Unikátnost, stylovost a nezaměnitelná červená barva jsou synonymem pro značku, k jejímž představit...
Unikátnost, stylovost a nezaměnitelná červená barva jsou synonymem pro značku, k jejímž představit...