Červené tiché víno vyrobené z hroznů vinné révy odrůdy Corvina, Rondinella a Molinara vypěstovaných na vinicích italské vinařské oblasti Veneto - Valpolicella - suché
Víno granátově syté barvy, silné vůně připomínající višně, švestky, vanilku a rebarboru. Hrozny, které se používají k výrobě, se nechávají 120 dní uležet, dále víno zraje 18 měsíců v barikových sudech. Víno je velmi silné , ale přitom jemné chuti, velmi elegantní suché a trvající. Je to rustikální starodávné víno s pevnou strukturou a schopností dlouho vyzrávat.
Skvělé ke zvěřině, ke grilovaným masům a výrazným, komplikoovaným omáčkám. K vyzrálým sýrům.
Veneto, vinice přímo ve Valpolicella Classico.
Vinifikace Ruční sběr hroznů začátkem října. Selekce nejlepších hroznů, které jsou následně skládány na slaměné rohože a ušeny 120 dní dokud nedosáhnou požadované koncentrace. Sušené hrozny se odzrnkují a lisují začátkem února. Rmutace 30 dní. Fermentace v nerezových tancích mezi 12 - 23°C.
Ruční promíchávání matolinového klobouku minimálně 3x denně. Kompletní malolaktická fermentace. Zrání vína probíhá z části v sudech Barrique, výhradně francouzské duby Allier a Nevers a z části ve velkých sudech o objemu 50 hektolitrů. Další zrání v láhvi 6 měsíců.
Alergeny: Stejně jako všechna vína, může i toto víno obsahovat Oxid siřičitý (SO2), siřičitany a stopy vajec.
Historie destilérie Marcati počíná kolem roku 1919, kdy v regionu Veneto u města Verona, dva bratři, Luigi a Pietro Marcati začínají experimentovat s výrobou likérů v rodinné lékárně. Na svou dobu velmi dobře vybavená lékárnická laboratoř nabízela ideální zázemí pro vývoj a přípravu likérů, v této oblasti tolik populárních. Brzy se výrobky se jménem Marcati, díky poctivé práci a kvalitě svých produktů, mohli těšit velké oblibě. V roce 1929 otvírá Marcati svou kancelář v centru Verony.
Rozkvět společnosti zastavila až druhá světová válka, během níž došlo ke zničení Veronské pobočky. Po konci světové války a v době ne příliš dobré ekonomické situace v Itálii, bylo velmi těžké získat spět ztracené postavení a obnovit dobré jméno společnosti. Giuseppe, Pietrův syn dochází k rozhodnutí, že pro oživení a zkvalitnění výroby je nezbytné vybudovat zcela novou a moderní destilérii a likérku. Tento projekt se podaří uskutečnit v průběhu šedesátých let. A tak získání si svého postavení na trhu a obnovení dobrého jména na sebe nedalo dlouho čekat.
Díky zpracování těmi nejmodernějšími technologiemi, používání pouze kvalitních surovin, se značka Marcati, jako jedna z prvních začala v osmdesátých letech vyvážet i mimo Evropu, téměř do všech kontinentů. S produkty Marcati se dnes můžeme setkat v 25 zemích po celém světě.
V diskuzi nejsou žádné příspěvky.