Červené tiché víno vyrobené z hroznů vinné révy odrůdy 60% Merlot a 40% Cabernet Sauvignon vypěstovaných na vinicích francouzské vinařské oblasti Bordeaux - suché.
Hluboká granátově červená barva s fialovými odlesky. Velmi lichotivá a intensivní vůně, které dominuje černé ovoce, topinkové a pepřové stopy se objeví při zatočení sklenky. Dobrý struktura s přítomnými taniny, dobře vyvážené s dlouhým
kořeněným a ovocným dozvukem.Skvělý ročník! Velmi atraktivní víno, dobré struktury, ovocné s příjemnými taniny a plným tělem.
Vhodné k červeným masům, paštikám těžším sýrům.
Vinifikace: Kontrolovaná extrakce, 3 týdny macerace s denním přečerpáváním, 6 měsíců zrání v dubových barelech (50% z amerického a 50% z francouzského dubu).
Alergeny: Stejně jako všechna vína, může obsahovat i toto víno Oxid siřičitý (SO2), siřičitany.
Zakladatel společnosti, Thomas Barton, odcestoval z rodného Irska do Bordeaux ve svých 30ti letech. Byl pravým dobrodruhem, který hledá své štěstí a tak roku 1725 založil vlastní společnost,obchodující s vínem.
První sudy vína byly přirozeně exportovány do Irska. Jeho úsilí mu velmi rychle přineslo neuvěřitelný zisk a tak se stal prvním obchodníkem v Bordeaux, který měl své vlastní pozemky.
Roku 1747 se Thomas Barton stal nejlepším obchodníkem v Bordeaux a vysloužil si přezdívku „francouzský Tom". Jeho příkladu následovala nastupující generace rodiny Bartonů. Roku 1802 se vnuk Hugh Barton spojil se svým přítelem Danielem Guestierem, francouzským rejdařem, a založili společnost Barton&Guestier.
Pod jejich vedením roku 1821 koupila společnost Châteaux Léoville a Langoa v Saint-Julien v Médocu. Potomci obou mužů pokračovali v obchodování s vínem až do poloviny 20. století. V roce 1954 byla část společnosti - 20 % akcií prodána společnosti Seagram a 100% vlastníkem Barton&Guestier se Seagram stal v roce 1972.
Rok poté koupila společnost Château Magnol (bývalý lovecký zámek), který se stal sídlem Barton&Guestier. V roce 2001 Seagram prodal 100 % akcií Barton&Guestier společnosti Diageo.
Barton&Guestier kompletně změnil panující vztah mezi negocianty a pěstiteli vína .Hlavní důraz je kladen na kvalitu (úzký kontakt s pěstiteli je založen na vzájemném respektování a partnerské strategii, z čehož těží obě strany). Vždy jsou vybíráni nejlepší vinaři jednotlivých oblastí a úzkou spoluprácí s nimi se dohlíží na kvalitu hroznů, fermentaci, zrání jednotlivých sudů atd. Vína společnost nakupuje vždy brzy po sklizni,aby mohla vyčlenit nejlepší sudy, které potom individuálně analyzuje a testuje.
Nákupní oddělení ochutnává 25 tisíc vzorků ročně, ale pouze 800 je schválených pro další vývoj. Přímá účast ve výrobním procesu od růstu vína až po lahvování umožňuje společnosti přizpůsobit výrobu nákupním strategiím ročník po ročníku.
V diskuzi nejsou žádné příspěvky.